Popular Posts

Saturday, October 1, 2011

Entah


Assalamualaikum…

Alhamdulillah, hampir sebulan saya menjalani kehidupan baru di Gombak – sebagai pelajar PG. Dalam tempoh itu, pelbagai cabaran dan cubaan yang datang menguji yang hampir membuatkan saya mahu lari dari bumi Gombak ini. Saya tahu, saya harus menanggung risiko untuk tindakan tergesa-gesa yang terpaksa saya ambil dalam waktu yang singkat.

Sebenarnya, dalam hati saya masih ada ragu. Namun, jika ragu itu dibiarkan pasti akan menjadi bertambah haru. Saya tahu, saya perlu mulakan langkah baru.

Ini bukan zon selesa untuk saya. Saya kian nampak akan duri-duri yang merentang di sepanjang laluan saya. Saya tidak punya pilihan, melainkan cuba menggagahkan diri untuk merempuh dan memijak duri-duri tersebut. Jika mahu mengurangkan kesakitan di sepanjang perjalanan, saya harus melangkah dengan lebih pantas dan selaju mungkin. Saya tidak boleh teragak-agak lagi ketika melangkah jika tidak mahu memijak duri dengan lebih lama.

Saya perlu mula untuk percayakan diri sendiri dan melangkah dengan yakin. Jika tidak, saya mungkin akan hanyut dibawa arus deras di sini……

Mode:: perasaan saya sekarang seperti Astro - macam-macam ada! Huhu…

No comments:

Post a Comment

Matematik dan Al-Quran

Assalamualaikum. Sebelum ni saya ada kongsikan tentang pecahan dan mengaitkannya dengan al-Quran dalam post Fractions in Daily Life  ....