Popular Posts

Thursday, July 8, 2010

Warna vs Sakit




Mengikut kajian, warna mampu menghindarkan beberapa masalah dan penyakit. Benarkah?

Merah
Menghilangkan sakit kepala..
Kajian mendapati bahawa warna merah dapat menghilangkan sakit kepala. Oleh itu, jika anda mengalaminya letakkan tuala merah lembab di atas mata anda. Ia mampu meningkatkan peredaran darah.

Merah jambu
Elakkan insomnia..
Jika anda mengalami masalah sukar untuk tidur yang selesa pada waktu malam, amalkan petua ini. Hiasi bilik tidur anda dengan warna tersebut. Kajian mendapati bahawa warna ini mampu mewujudkan suasana santai, selesa dan romantik.

Hijau
Lenyapkan keletihan..
Terdapat pendapat yang mengatakan bahawa warna ini mempunyai kesan positif dalam imunisasi badan selain dapat menggalakkan suasana harmoni dalam badan.

Biru
Mengurangkan stress..
Anda rasa tertekan??? Cuba fokuskan mata anda kepada objek berwarna biru. Ia mampu mengurangkan tekanan darah dan mencetuskan suasana kedamaian.

Jingga
Ceriakan mood anda..
Apabila anda mengalami kemurungan, warna ini dikatakan mampu untuk mengembalikan tenaga anda. Cubalah sesuatu yang berwarna jingga dan anda akan rasai kelainannya.

No comments:

Post a Comment

Matematik dan Al-Quran

Assalamualaikum. Sebelum ni saya ada kongsikan tentang pecahan dan mengaitkannya dengan al-Quran dalam post Fractions in Daily Life  ....